رئوس وظایف:
1. نظارت بر جمع آوری و نگهداری مناسب کلیه آیین نامه، دستورالعمل ها و مقررات مربوط به شاغلین و بازنشستگان و به روز نمودن آنها.
2. اتخاذ ترتیبات لازم به منظور تهیه و تنظیم لیست های مکانیزه حقوق ماهانه شاغلین و بازنشستگان و ارائه آن به اداره حسابداری منابع و تأمین اعتبار جهت اقدام لازم.
3. نظارت بر صدور اسناد حسابداری حقوق و دستمزد شاغلین و بازنشستگان و سایر هزینه های مربوط به بازنشستگان
4. نظارت بر تهیه گزارش سالیانه در خصوص ریز مبالغ پرداختی به بازنشستگان جهت ارائه به واحد بودجه
5. معرفی افراد بازنشسته جدید به بانک های تعیین شده جهت افتتاح حساب.
6. نظارت بر بایگانی یک نسخه از لیست های مکانیزه حقوق بازنشستگان
7. همکاری با واحد کارگزینی جهت تسهیل در تنظیم گواهی انجام کار ماهانه پرسنل و تکمیل پرونده بازنشستگان جدید دانشگاه
8بررسی و انجام کلیه مکاتبات اداری با سازمان بازنشستگی استان در خصوص بازنشستگان و وظیفه بگیران