معاونت توسعه مدیریت و منابع

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم

وظایف مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی جهرم

۱-تهیه و تدوین صورتهای مالی از طریق نظارت مستقیم بر عملیات امور مالی و محاسباتی و نگهداری و تنظیم حسابها بر طبق آیین نامه مالی و معاملاتی و مقررات حاکم بر دفاتر و ضوابط مربوطه و صحت و سلامت آنها و تهیه گزارشات موردی مدیریت.

۲-هماهنگی در اجرای قوانین و مقررات حاکم بر عملیات مالی دانشگاه

۳- حفظ و حراست از اسناد و دفاتر مالی

۴- تبادل اطلاعات مالی دانشگاه حسب مورد با دستگاههای نظارتی قانونی با هماهنگی مقام مسئول موسسه.

۵- نگهداری و تحویل و تحول وجوه نقدینه ها و سپرده ها و اوراق بهادارو پیگیری و نظارت مستمر بر وصول به مقع درآمدهای دانشگاه

۶- نظارت بر عملکرد مالی واحدهای اجرایی تابعه و واحدهای وابسته .

۷-شناسایی و نگهداری حساب مقداری و ریالی اموال ،ماشین آلات ،تجهیزات و دارایی های موسسه.

۸-اطلاع و کنترل کلیه تفویض اختیارات جهت امضاهای مجاز در مصرف منابع و فراهم نمودن شرایط هماهنگی بین آنها

۹-اجرای کدینگ یا طبقه بندی حسابها بر اساس شکل متحد به منظور ایجاد وحدت رویه و قابلیت مقایسه گزارشات مالی بین موسسات پس از تصویب رییس هیات امنا دانشگاه.

۱۰-اجرای آن بخش از عملیات مالی دانشگاه که در چهار چوب بودجه تفضیلی مصوب هیات امنابر عهده مدیر امور مالی می باشد.

۱۱- برنامه ریزی و سازماندهی عملیات مالی دانشگاه در راستای استراتژی و اهداف تعیین شده و ایفای نقش موثر در تحقق اهداف دانشگاه

۱۲-  انجام اقدامات لازم بمنظور ارائه خدمات مالی مورد نیاز دانشگاه و همکاری با سایر واحدها جهت انجام وظایف محوله

۱۳-بکارگیری نظامهای پیشرفته مدیریت مالی بمنظور استفاده از منابع

۱۴-مشارکت در تصمیم گیری تأمین منابع مالی و استفاده بهینه از منابع موجود و همچنین نظارت بر وضعیت نقدینگی

۱۵-تدوین و نظارت بر اجرای صحیح بر مقررات و دستورالعملها و روشهای مصوب مالی و معاملاتی


شرح وظایف معاون فنی مالی دانشگاه:

 1.
آموزش اجرای حسابداری تعهدی

2.  آموزش نرم افزار نظام نوین مالی به کارشناسان تعهدی

3.راهبری سیستم حسابداری تعهدی در ستاد و واحدهای تابعه

3.مکاتبه و برقراری ارتباط تلفنی با مسئولان نظام نوین مالی مستقر در وزارت بهداشت و شرکت پشتیبان نرم افزار در خصوص اجرای حسابداری تعهدی و رفع نواقص 

 4.شرکت در جلسات آموزشی و هم اندیشی وزارت بهداشت در خصوص اجرای نظام نوین مالی

5.برگزاری جلسات آموزشی و هم اندیشی با کارشناسان حسابداری تعهدی در واحدهای تابعه و نظارت بر انجام ثبتهای لازم در حوزه ستاد توسط ادارات ستاد انجام میشود و پاسخگویی به سئوالات مطرحه

6.همکاری با حسابرس مستقل دانشگاه و کمک به تهیه پاسخ به گزارش سالانه حسابرس

 7.همکاری در تهیه و تنظیم صورتهای مالی دانشگاه

8.کنترل و رفع نقایص تراز آزمایشی واحدهای تابعه دانشگاه

9.به روزرسانی و پشتیبانی از نرم افزار نظام نوین مالی در سطح دانشگاه

10.انجام امور محوله از سوی مدیریت محترم امور مالی


  شرح وظایف مسئول دفتر مدیریت امور مالی دانشگاه:

 1.دریافت نامه ها، اوراق، پرونده ها و سایر مکاتبات رسیده به حوزه مالی و ثبت خلاصه مشخصات و جریان آنها در دفاتر اندیکاتور

2.تنظیم لیست متقاضیان ملاقات با مدیریت محترم مالی و تعیین ساعات ملاقات برای آنها.

3.تهیه و تنظیم گزارشات لازم پیرامون مطالب و وقایع مهم روزانه جهت ارائه به مدیریت محترم مالی

4.ابلاغ کردن پرونده ها، اوراق، نامه ها و گزارشات و سایر اسناد و مدارک واحد مالی در محلهای مخصوص.

5.ابلاغ دستورات صادره مدیر محترم مالی به اشخاص و مسئولین و واحدهای تابعه بر حسب خط مشی تعیین شده و در صورت لزوم پیگیری آنها.

6.تنظیم وقت جلسات که در دفتر معاونت محترم مالی تشکیل می شود و مطلع ساختن مقامات یا افراد شرکت کننده در جلسه.

7.پاسخگوئی به مراجعین و راهنمائی آنها و در صورت لزوم فراهم آوردن امکانات انجام درخواستهای متقاضیان و مراجعه کنندگان

8.تهیه پیش نویس برخی از نامه ها و گزارشات و جدولهای مختلف

9.استفاده از نرم افزارهای پردازش متن، دریافت و ارسال نامه های الکترونیکی و دورنگار.

10.کنترل و پیگیری اسناد تحویلی از مسئول صدور چک و تحویل به مدیر امور مالی

11.پیگیری و توزیع مکاتبات وارده وصادره از امور مالی

 12.ارجاع کلیه مکاتبات و امضاء آنها

13.بایگانی مکاتبات موسسات و شرکت های طرف قرارداد واحد بنحویکه دسترسی سریع و بموقع به مکاتبات در اسرع وقت صورت پذیرد .

  14.تهیه و ارسال گزارش کار پرسنل امور مالی به مدیریت

15.شناسایی، تدوین و مستندسازی فرایندهای کاری دفتر مدیریت

16.تفکیک اسناد هزینه های انجام شده و تحویل اسناد جهت تنظیم به دریافت و پرداخت

17.تهیه اهداف عینی و برنامه های عملیاتی سالانه

 18.ثبت وقایع مدیریت مالی در دفتر روزنامه و کل

19.رسیدگی به اسناد

20.چک کردن سامانه های مالی و گزارش به مدیریت

21.انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق