شرح وظایف واحد دفترداری:
۱- تهیه و تنظیم کلیه صورت خلاصه های لازم و بررسی محاسبات انجام شده جهت صدور اسناد حسابداری
۲- اتخاذ ترتیبات لازم به منظور ثبت به موقع حسابها و نگهداری دفاتر قانونی و تهیه تراز آزمایشی ماهانه
۳- ارائه گزارشهای لازم به مراجع استفاده کننده
۴- تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی و سرفصل حسابها، کد گذاری و طبقه بندی اطلاعات مالی سیستم حسابداری
۵- کنترل و تائید اسناد حسابداری صادر شده ، رفع نواقصات در اسناد حسابداری و یا تعیین اسناد باطله در پایان هرماه
۶- دریافت صورتحسابهای بانکی جداگانه برای هریک از حسابهای مستقل
۷- تهیه سایر گزارشات مالی جهت اتخاذ تصمیم مدیران و مسئولین دستگاه